[FREELANCE] Dobre logo cz.3: Księga Znaku


Księga Znaku

Trzeba zaznaczyć, że nie ma obowiązku posiadania KZ. Nie każda firma ma plany i możliwości na przyszłe rozbudowane akcje marketingowe.
To
zbiór cech charakterystycznych dla logo. Dotyczą one jego budowy, zastosowania oraz kolorystyki. Każda księga zawiera zasady posługiwania się logo oraz szereg informacji, które pozwalają na jednolite przedstawianie firmy w kampaniach reklamowych i promocyjnych. Dyktuje zasady użytkowania logo. Jest instrukcją dla następnych grafików co wolno modyfikować, a co jest stanowczo zabronione. W ten sposób wszelkie materiały reklamowe są spójne, ujednolicone i konsekwentne, co stanowi podstawę udanej komunikacji z klientem.
Najważniejsze punkty, jakie znajdują się w Księdze Znaku przygotowywanej przeze mnie to:

  • Geneza znaku opis celu i potrzeb, jakie znak miał spełnić.

  • Podstawowa wersja znakucentralna część KZ zawierająca podstawową wersję znaku zestawioną w różnych wariantach kolorystycznych.

  • Alternatywne wersjeWszystkie inne wersje znaku dopuszczone do użytku (np. sam sygnet, logo z hasłem itp.) Ten dział ma ułatwić późniejsze brandowanie kolejnych materiałów.

  • Konstrukcja znakuszczegółowy opis konstrukcji znaku, jego elementów i zależności między nimi.

  • Pole ochronne oraz pole podstawowe znaku -

  • Dopuszczalna kolorystyka

  • Typografia

  • Skalowanie i dopuszczalne rozmiary

  • Stosowanie na różnych tłach

  • Niedopuszczalne modyfikacje

  • (Również opcjonalnie) Inne materiały identyfikacji


Na koniec: Pytanie do wszystkich klientów, którzy przeczytali wszystkie trzy części tego wpisu – jak waszym zdaniem „dobre logo” (przy zachowaniu tych wszystkich wytycznych) może kosztować 100, czy 200zł?

< Część 2

Komentarze