[FREELANCE] Dobre logo cz.3: Księga Znaku
Księga Znaku
Trzeba zaznaczyć, że nie ma
obowiązku posiadania KZ. Nie każda firma ma plany i możliwości na
przyszłe rozbudowane akcje marketingowe.
To
zbiór cech charakterystycznych dla logo. Dotyczą one jego budowy,
zastosowania oraz kolorystyki. Każda księga zawiera zasady
posługiwania się logo oraz szereg informacji, które pozwalają na
jednolite przedstawianie firmy w kampaniach reklamowych i
promocyjnych. Dyktuje
zasady użytkowania logo. Jest instrukcją dla następnych grafików
co wolno modyfikować, a co
jest stanowczo zabronione. W ten sposób wszelkie materiały
reklamowe są spójne, ujednolicone i konsekwentne, co stanowi
podstawę udanej komunikacji z klientem.
Najważniejsze
punkty, jakie znajdują się
w Księdze Znaku
przygotowywanej przeze mnie
to:
Geneza znaku – opis celu i potrzeb, jakie znak miał spełnić.
Podstawowa wersja znaku – centralna część KZ zawierająca podstawową wersję znaku zestawioną w różnych wariantach kolorystycznych.
Alternatywne wersje – Wszystkie inne wersje znaku dopuszczone do użytku (np. sam sygnet, logo z hasłem itp.) Ten dział ma ułatwić późniejsze brandowanie kolejnych materiałów.
Konstrukcja znaku – szczegółowy opis konstrukcji znaku, jego elementów i zależności między nimi.
Pole ochronne oraz pole podstawowe znaku -
Dopuszczalna kolorystyka
Typografia
Skalowanie i dopuszczalne rozmiary
Stosowanie na różnych tłach
Niedopuszczalne modyfikacje
(Również opcjonalnie) Inne materiały identyfikacji
Na koniec: Pytanie do wszystkich klientów, którzy przeczytali wszystkie trzy części tego wpisu – jak waszym zdaniem „dobre logo” (przy zachowaniu tych wszystkich wytycznych) może kosztować 100, czy 200zł?
Komentarze
Prześlij komentarz